luni, 25 noiembrie 2013

Mă trezesc în beznă dar văd

Trebuie să fac din fragilitatea mea un lucru atât de cute
pe care toţi să vrea să-l atingă şi nimeni să nu poată
şi filmul ăsta patetic a fost să văd dacă mai vii
şi răceala asta din corp din proximitatea fracturilor
a fost să îmi amintesc de mine cât timp am fost plecat
şi am uitat de ce am trăit cu atâta împlinire
sentimentul ăla cald din piept
căruia i-am spus poezie
de care nu sunt sigur
când te-am văzut atât de schimbat
după ani şi ani în care tot a plouat
şi ne-am abătut, te-ai ridicat.
Şi apoi brusc mă văd în alb
sunt eu cel care alergă cu câinii
respiraţia lor îmi aminteşte de catastrofe
şi umanitatea din animale
când planeta plânge iubim toţi ca să treacă
nu mai e nimeni prost
mă rezem pe un înger
se rezeamă la rândul său de o altă statuie
pe declinul civilizaţiei picură
şi se ia vopseaua
curge sânge pe maleolele ei sinoase
dă-mi torţa aia să-mi aprind ţigara de la doamna
alerg cu câinii la polul sud şi respiraţia lor îmi aminteşte
de cei pentru care concurenţa era doar un joc
vă luaţi foarte în serios
plouă cu bombe
ne murdăriţi de noroi
mai vrei să vii în lume
şi să scuipi cu noi ?
era doar un joc
vă luaţi foarte în serios
plouă cu bombe
ne murdăriţi de noroi
mai vrei să vii în lume
şi să scuipi cu noi ?
Când fiecare dintre noi va face
primul milion din viaţa lui,
unii dintre noi vor uita de poezie,
dar nu uita că până şi asta e o poezie.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu