vineri, 8 noiembrie 2013

Le spuneam copiilor că am văzut marea doar la televizor şi televizorul începea să plutească.

Poezia este un căcat acoperit în întregime de muşte
în care toţi călcăm accidental.
Unii îşi continuă viaţa liniştiţi ştergându-se de ea,
alţii continuă să meargă cu picioarele alea firave de pui congelat
distrigându-şi viaţa, lor şi celor din jur
cu mirosurile astea puternice de umanitate.
Conexiune profundă sau internetul ne-a făcut să credem
că există doar coincidenţe.
Tu, atotştiutorule, inventează-mă
şi n-am să fiu doar un tip care a cunoscut oameni şi atât
şi n-am să fiu doar un tip despre care se va povesti avea multe poveşti,
am să scriu! Curmându-mi frica pentru a câta oară ca o pasăre
adiată de vânt în bătaia puştii. Renunţând la gerunziu în favoarea trecutului
N-am să fiu doar un tip pe care îl cunoşti de pe străzi
şi n-am să fiu doar un tip descoperit peste o sută de ani.
Aţi înţeles greşit, voi credeţi că eu încerc să spun că sunt.
Sunt, dar sunt absent. Sunt. Ca un câine maidanez a cărui
corp se încăpăţânează să existe fără prezenţă de spirit.
Când un câine îşi găseşte un stăpăn, devine
celebru printre ceilalţi câini dar eu vreau să fiu liber.
Am să-mi bag un cuţit în gât şi am să scuip sânge sărat
peste pânza albă a lui Abraham Lincoln,
peste bluescreen-ul civilizaţiei moderne
care ne-a învăţat că cerul este un videoproiector
peste imaginea imaculată a lui isus,
voi nu vedeţi câtă mizerie este în jurul lui
nici nu mai are nevoie de alb dar trebuie să vindeţi
bisericile fac profit şi eu fac profit
câştig un şir infinit de zerouri după unu pe literă
dacă aş scrie cel mai lung poem din istorie
m-aş îmbogăţi profitul fiind citit aşa cum citesc arabii
nu-mi trebuie decât nişte nervi pe care îi colectez
fără prea mult efort din bucureştiul nostru cel de toate zilele
unde sunt cele mai multe rugăciuni şi toate încep cu dă şi mie
de vreme ce divinitatea a făcut totul deci doamne dă şi mie
o fărâmă din-tot-ce-e-al-tău. Şi n-am să fiu doar un tip.
Am să fiu doar nisip care a mers purtat de vânt
până s-a culcat de tot în clepsidra lui uitată de un copil
la marginea mării pierdută în scoicile cu butoane,
unde mă stropeam pe faţă cu pistolul de apă:
uite tată, a ieşit căluţi de mare din televizor! Şi mă înecam.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu