joi, 7 ianuarie 2016

Şase AnteNostalgii


1.
Au coborât fiare Care au sfâşiat Totul în jurul meu
Au tras sufletul şi m-au cocoşat
Cât de rău poate fi Să nu-ţi mai simţi corpul?
E starea aia de calm Pe care toţi o vor şi
fiecare ajunge prin căi diferite
Mai e mult până departe
Ei sunt în pământ şi-l mişcă
Pământul peste mine în cadă
cu degetul desenez continentele
Copil fiind Mă bucur de prieteni din copilărie
Mi s-a spus: să nu mai alerg Dar cât îmi pot ţine respiraţia?
Să fiu mai bun cu mine Şi mai rău cu alţii
Să-mi arunc masca Care acoperă bandajele de pe ochi
Să mă maturizez Şi să şterg tot ce mi-a rămas
Dacă e nevoie mă spăl şi singur pe cap
Câţi demoni am scuturat şi câţi mi-au rămas?
Totul a ars dar e ceva dincolo de noi
Toate-s sfinte în matematica luminii
În jurul meu toate plutesc în arta umbrei
Eu sunt fix între sau nici nici
Sunt punctul pe care Îl vor continua
cu o cretă şi un burete
viitorul şterge trectul Din care reiese prezentul
în gaura neagră din mine Pe care o privesc pe ascuns
cu ochii zgâriaţi din tenebrele bibliotecii
chiar totul este întrebare?
Mai e mult până departe
ş.a.m.d.
Vine o zi când observi că nu mai încapi în cadă
şi trebuie să recunoşti
că poezie era atunci când erai copil
şi n-ai văzut nici un poet.

2.
mi-a ieşit azi dimineaţa la tarot
că am să fiu băiat şmecher rău de tot

Sunt Ca să spun Că n-am fost
A fost unul Acum e zero
A văzut Şi a crezut Acum nu vede Şi nici nu crede
A fost el însuşi Şi nu s-a iubit Acum e totul Şi e superb
A fost unul Acum e aici:
Am timpanele sparte
Am corpul Care mă termină cu zilele
Şi am mai avut ceva Căruia i s-a făcut 100 de afişe
lipite cu aracet pe stâlpii de la ieşirea din oraş: Wanted
Şi pe care vântul le-a dezlipit Dinainte să pună mâna Satana pe ele
Iar undeva deasupra mea Nu era decât umbra cărţilor: Next
şi un pic mai jos Pe buza prăpastiei Speranţa că va găsi un Joker
Dar cine îşi arată sufletul în public?
Am primit multe cuţite pe nedrept şi nu vreau să arunc niciunul.

3.
nu pot chiar din prima
Renunţarea e o faptă bună pentru lume
Se balansează toţi
dintr-o neatenţie cruntă Zic că: au curaj
urlu la câini Le arăt
experienţa Potcoavelor în schimbare
noroiul şi personalul
şmecheri aburi Nu-mi pasă dacă
actoria are o dificultate peste medie
Ca să fiu şi eu deep:
m-am uitat la haine Lung Prelung Neobosit scârbit
pe urmă mi-am dat seama Că
nu pe acelea trebuia să le iau
Pe mine nu mă va opri nimeni să mă sinucid
Mă inspir ca să inspir în fiecare zi de luni
fiecare scriitor cu trusa lui
Eu cu boala netratată
sunt gol şi te văd După cum sunt
sunt alt om de fiecare dată
Tu eşti plin şi mă vezi
Sunt fix împăratul lumii care îşi dorea
să-şi facă dragostea bici
Ce fac eu se numeşte tablou clinic:
a pus o bombă pe Casa Poporului
purta o masca din pene de barză
acoperit de trandafirul din Kabbalah
trăia în Bucureşti
Era ceva putred în trecutul lui
fiindcă nu-i mai era frică de nimic
începuse să i se facă frică
Nu ştia ce se întâmplă cu el
îşi punea piedici singur
Aşa a făcut dintodeauna
s-a pişat pe zidul plângerii
în timp ce cucereau lumea cu trotineta
am avut o revelaţie:
poţi muri stupid în o mie de feluri
Şi aşa va fi Tot înainte
în fiecare dimineaţă
ciorapii veniţi După banchet
fără să-şi amintească andrelele
aruncaţi haotic
dintr-un dor după maleole fine
Eu singur Fără nici o lumină
învins de războiul de ţesut Al aştrilor maeştri
ce cauţi Ginsberg sub patul meu?
ai de gând să-mi arunci un semn din Paradis?
vreau lucruri reale
care să-mi scoată filmele din cap
Nu drogurile tale împuţite

4.
Noi am fost Şi dinozauri Şi tauri Şi drogaţi Şi pocăiţi
noi am fost Şi pe baricade Şi sub zidul plângerii
Am fost zilele şi nopţile Adunate de pe jos Primite din ceruri
dar înainte de toate Am fost apocalypsa şi viaţa de după baruri
agăţaţi de perfuzii Cu speranţa şi cămăşile rupte
de Cocutele cu ghiare înfipte În gâtul vampirilor
Am crezut că nu se mai termină Dar nici nu începusem bine
ne-am făcut de cacao cu lapte Ca să suflăm în iaurt
strălucirea noastră mestecată Cu mâinile pansate
dar înainte de toate Am trăit viaţa la maximum până
s-a rupt apa sfinţită Şi am crescut: cu sonorul la minimum
Mi-aduc aminte Atunci când mi-am spus: că e numai antrenamentul
Şi-am uitat de unde am plecat Eh... Măcar am avut ce să povestim
Atunci când lumea lor tăcea Noi încă trăiam Retrăind
Pentru vorbele frumoase de după nongrata
Chinestezia aripilor de ceară
într-o geacă de piele Scoasă din munţi.

5
Ne-am dat pietre în cap Ne-am scos ochii
Ne-au pleznit urechiile Ne-a curs sângele pe nas
Ne-am înjurat Şi panicat Ne-am iubit Şi urât
Ne-am mângâiat Şi am evoluat împreună.

Pentru tot sau nimic I-am tot ce mi-ai dat:
să nu mă mai suni Marfarul cu iluzii
Sacrificiul păstrat într-un sac de făină Părăsit
pe fierul ruginit Aflat la răscruce de drumuri
despre care vor povestii ochii nou născuţi
Nu ştiu Dar văd o prăpastie Un pod anarhic Un gropar
cuvântul meu O super ofertă Robocapul şi magnetul
dărâmat De neclintit Incoerenţa amintirilor Aproape orb
viaţa de după ferma animalelor Mintea goală le ai deja

Nu ştiam Dacă m-am născut Cum nu ştiam Dacă am să mor
Mi-am băgat morţii în portbagaj Am călcat-o Şi am lăsat-o
undeva într-un spaţiu inert Lângă alţi orbservatori cu morţii lor
M-am supărat atunci pe drumul oaselor Când am văzut că nu mă pot salva
Am trecut strada Pe stradă Camioanele cu morţi Treceau prin mine
Nu sunt un om simplu Sunt o persoană complicată De la sine înţeles
fiecare cu lumea lui În lumea noastră I-am închis aventurei
Prostul s-a deschis la tv: inteligenţi tinerii dar n-au o cultură generală
mi s-a părut penibil Tot Tare de tot pe pământ Mi-a închis râsul
Tare clipa aia când te prinzi din urmă Şi trebuie s-o iei la fugă din nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu