miercuri, 20 ianuarie 2016

Bucureşti, patru iulie, două mii cincisprezece


Eşti atât de mare Pe cât gândeşti Şi
atât de mic Pe cât eşti

Sunt atât de mare Pe cât gândesc şi
atât de mic Pe cât sunt
Nu ştiu de unde vin Am uitat complet

am deschis frigiderul nervos Cu o zi înainte
mă certasem cu el Şi i-am spus: ce părere ai
despre poezia asta: Am 25 de ani şi sunt terminat
Ilescu are 25 şi râde Şi tata a râs Dar
nu a râs
Normal
A râs prin cuvinte
Ceva înţelept: nu ştiu
poate n-am înţeles eu Şi am început
să râd Şi am râs amândoi Şi taică-miu
nu se mai termina Dar eu am putut să mă termin Şi după
m-am dus să mă culc Dar tot auzeam râsete şi am început
să râd cu lacrimi Dar aşa ca
prostul
Cum e să fii un drog pentru ceilalţi?

Am vrut să fac Un arici blând Din seringi Şi
mi-a ieşit
Să dăm trecutului ce e a trecutului
Să ne spălăm creierii
Râsul e doar o treabă murdară
s-au dus toate lucrurile: [(frumoase)]
într-un mod bizar Ceea ce îmi dă de înţeles că
dacă le-aş obţine până la urmă Le-aş putea
obţine într-un mod plicticos Dar

nu vreau
Poezie performativă şi scrisă precum
curve şi cafea & nimic mai mult:
Cornuleţe Bani Tatuaje Ţoale murdare
Noi şi ei New look Curve abandonate Poet lăsat
să râdă în singurătate Cărţi Critici Poveste
Nenorociri Cretini Singurul prieten inteligent Poezie despre asta
era vorba Despre
nimic mai mult Dar
n-am înţeles De ce râdem
atât de mult Despre lucrurile Care ni se par uşurele sau uşuratice Şi
nu ne mai rămâne râsul Şi pentru cuvintele grele ale lui Dumnezeu.

P.S.: Iliescu are 75 în poemul lui Dan Sociu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu